Powiatowy Urząd Pracy w Wejherowie
                       Asystent rodziny                
Miejsce pracy:  Rumia                
                                Numer: StPr/21/2052
                            1. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych, psychologicznych oraz wychowawczych z dziećmi,  2. wspieranie aktywności społecznej rodzin,   3.motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,   4. udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,   5. motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,  6.  udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,   7. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,  8.  prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,  9.  realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin ,,Za życiem,  10.  prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną, 11.   dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pól roku, 12.   sporządzanie na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach,  13.   współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,  14.   współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz.U. 2020 r. poz. 218), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną,   15.  monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,  16.   opracowywanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny iw konsultacji z pracownikiem socjalnym, 17.   opracowywanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodzina, która jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,     18.udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w uzyskaniu zatrudnienia, podnoszeniu kwalifikacji zawodowych oraz zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,    19. opracowywanie bilansu potrzeb oraz prowadzenie wymaganej sprawozdawczości,   20.  współpraca z organizacjami samopomocowymi, prowadzenie banku informacji o potrzebach i możliwościach,    21. udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej; skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań,    22. prowadzenie poradnictwa i edukacji dla rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej, w tym poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów, oraz udzielanie informacji na temat pomocy świadczonej przez właściwe instytucje rządowe, samorządowe i organizacje pozarządowe,    23.współpraca z rodziną zastępczą, rodzinnym domem dziecka, placówką opiekuńczo-wychowawczą,    24.regionalną placówką opiekuńczo-terapeutyczną lub interwencyjnym    ośrodkiem preadopcyjnym, w których umieszczono dziecko z rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczej, oraz koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej i sądem,    25.pomoc w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskaniu pomocy,  26.  pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych  potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych,   27. współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczenia patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie skutków ubóstwa,   28. inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mających trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin,    29. współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowywaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia,    30. podejmowanie działań w kierunku ograniczania zjawiska wykluczenia społecznego wśród osób korzystających z pomocy społecznej,
                               Wymagania konieczne:Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat), brak
Wymagania inne:    posiadanie obywatelstwa polskiego,    korzystanie z pełni praw publicznych,    nieposzlakowana opinia,    wykształcenie:          a) wyższe o kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna,         b) lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną, lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony w drodze rozporządzenia Ministra właściwego do spraw rodziny i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną,        c)  wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, a także  udokumentowany co najmniej 3 letni staż pracy z dziećmi lub rodziną.    5. kandydat/kandydatka nie jest i nie był/a pozbawiony/a władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jemu/jej zawieszona ani ograniczona,    6. kandydat/kandydatka wypełnia obowiązek alimentacyjny  w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku  do niej/niego wynika z tytułu egzekucyjnego,    7. kandydat/kandydatka nie był / nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądowym za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.2. Wymagania dodatkowe:    doświadczenie zawodowe na pokrewnym stanowisku pracy  mile widziane,    umiejętność obsługi komputera w środowisku MS Office,    umiejętność obsługi urządzeń biurowych,    samodzielność, rzetelność, uprzejmość, umiejętność pracy w zespole.
                                 Miejsce pracy:Rumia
Rodzaj umowy:Umowa o pracę na czas określony
Wynagrodzenie brutto:od 3 200 PLN
                                                   Źródło oferty pracy: Powiatowy Urząd Pracy w Wejherowie